RFID in elke stap van uw waardeketen.

Onze innovatieve oplossingen voor de detailhandel bieden een verbeterde
consumentenervaring en besparen tijd en geld.

Ontvang de gids voor de detailhandel Praat met onze RFID-expert

Er is nog nooit een beter moment geweest voor RFID om zijn rechtmatige plaats in de detailhandel in te nemen. RFID-technologie heeft de interesse van detailhandelaars gewekt en daar is een goede reden voor. Omdat detailhandelaars geconfronteerd worden met de opkomst van e-commerce en digitaal willen combineren met hun traditionele winkelaanbod, ontwikkelt de technologie zich om hen te helpen deze uitdaging aan te gaan. De RFID-oplossingen van Brady, ondersteund door Nordic ID-technologie, identificeren items, verzamelen data en verzenden deze via radiogolven naar een computersysteem.

Detailhandelaars die RFID-technologie gebruiken om de nauwkeurigheid van hun voorraad te controleren, verhogen hun efficiëntie aanzienlijk.

DE VOORDELEN VAN RFID VOOR DETAILHANDELAARS

Voor veel detailhandelaars is deze geavanceerde technologie een integraal onderdeel van hun bedrijf geworden, dat een aantal lang bestaande problemen op een kosteneffectieve manier oplost. Door de implementatie van RFID in de detailhandel kunnen voorraadniveaus nauwkeurig worden voorspeld en bijgehouden, zowel in het magazijn als in de winkel. Detailhandelaars weten zo wat wel en niet verkoopt, wat moet worden aangevuld of opnieuw moet worden besteld.

Eén verkeerd gelabeld of geïdentificeerd product kan het systeem platleggen. Een aantal verkeerd geïdentificeerde producten kan een kettingreactie veroorzaken die de voorraadniveaus verstoort en tot gemiste verkoopkansen leidt. Hieronder een aantal voordelen die RFID te bieden heeft.

VERBETERDE NAUWKEURIGHEID VAN DE VOORRAAD

Met RFID kan u voorraadbeheer in realtime uitvoeren, nauwkeurig inzicht krijgen in de voorraadniveaus en zowel uitgeputte als te grote voorraden voorkomen. Dankzij deze verbeterde zichtbaarheid kan de veiligheidsvoorraad met 10% tot 30% worden verminderd, waardoor het voorraadbeheer wordt geoptimaliseerd en de kosten voor overtollige voorraad worden verlaagd.

RFID stelt u ook in staat om de productiviteit te verhogen omdat onze draagbare lezers het inventarisatieproces aanzienlijk versnellen. In plaats van de voorraad te moeten tellen, kunnen medewerkers zich nu meer richten op het helpen van en verkopen aan klanten.

Met behulp van een RFID-lezer kan één persoon meerdere items in slechts een paar minuten scannen, waardoor de voorraad vaker geteld kan worden. Dit komt omdat er geen zichtlijn nodig is om onze RFID-labels te scannen. Zendingen worden automatisch ontvangen zonder dat u elke pallet en elk item afzonderlijk hoeft te scannen.

Deze uitdagingen voor de detailhandel vereisen nieuwe procedures en dat is waar onze innovaties voor bedoeld zijn.

99%

Nauwkeurig overzicht van uw voorraad van productie tot verkooppunt

verbeter uw bedrijf

VERBETER UW BEDRIJF EN KLANTERVARING

Dankzij RFID heeft uw winkel zicht op al uw individuele assets, van de productie tot het verkooppunt. Door gebruik te maken van self-checkouts, veelzijdige tags en verbeterde tracering kan u uw producten tijdens elke stap van hun reis volgen.

Het zorgt voor een betere klantervaring en een sneller en vlotter betaalproces. De RFID-lezer herkent en registreert alle getagde artikelen die zich tegelijkertijd in het mandje bevinden. Op deze manier verkorten de wachttijden en hoeven klanten niet langer elk artikel uit hun mandje te halen. Het beperkt ook het risico op barcodefouten en maakt het mogelijk om personeel efficiënter in te zetten omdat handmatige interventie bij de betaling niet meer nodig is.

Met deze technologie kan u ook het gedrag en de aankoopgeschiedenis van klanten volgen, zodat u hun voorkeuren beter begrijpt en uw aanbiedingen op hun behoeften kan afstemmen.

Deze diverse RFID-innovaties zorgen ervoor dat u elke stap van uw product, elke beweging, in het oog kunt houden.

Ontvang de gids voor de detailhandel

 

STROOMLIJN UW OMNICHANNEL ACTIVITEITEN

RFID is onmisbaar in omnichannel retail en daar zijn verschillende redenen voor. Met RFID zijn er bijvoorbeeld geen silo's meer. Als een artikel nog in de winkel verkrijgbaar is, maar online is uitverkocht, kan u de winkelvoorraad samenvoegen met de voorraad in het distributiecentrum en zo meer verkopen.

Door RFID te integreren in uw omnichannelstrategie kan u de klantervaring verbeteren, efficiënter werker en zo een concurrentievoordeel behalen. Het versnelt de inventarisatie en maakt processen zoals artikelen lokaliseren en aanvullen efficiënter.

Ontvang de gids voor de detailhandel

 

retailstrategie 

Labels, lezers en verkooppunten voor elke stap van het traject

Dankzij onze ervaring en toewijding kan Brady RFID-oplossingen aanbieden aan detailhandelaars – ontdek vandaag nog onze RFID-oplossingen! Laten we eens kijken hoe deze oplossing wordt gebruikt voor realtime voorraadbeheer, self-checkout en cashless betalingen.

Detailhandel

RFID VOOR REALTIME VOORRAADBEHEER

RFID wordt gebruikt voor realtime voorraadbeheer door een label op elk item of pallet aan te brengen. Deze labels bevatten informatie over de inhoud. Wanneer het item of de pallet in het magazijn aankomt, sturen de labels op de goederen hun data naar lezers in de ontvangst- en opslagruimtes om een optimale ontvangst van het signaal te garanderen. De lezers gebruiken elektromagnetische golven om deze informatie naar een centraal magazijnbeheersysteem te sturen.

Het systeem verwerkt en updatet deze data door informatie terug te sturen naar de RFID-labels. Hierdoor kunnen magazijnmedewerkers in realtime inventariseren en geavanceerde voorraadtransacties efficiënt beheren. RFID-labels kunnen ook op specifieke locaties worden gebruikt, dus het is belangrijk om het juiste label te kiezen. Onze RFID-labels met sensor zijn beschikbaar om omgevingsparameters zoals temperatuur of vochtigheid te detecteren en te meten.

Detailhandel

RFID VOOR SELF-CHECKOUT EN CASHLESS BETALINGEN

Veel winkels hebben RFID geïmplementeerd voor self-checkout en cashless betalingen. De technologie wordt gebruikt om de wachttijden voor klanten te verkorten. De intelligente zelfbedieningsoplossing leest de labels, waardoor de klant de winkel sneller kan verlaten. Dit maakt het winkelen gemakkelijker. Met self-checkout zijn de kassamedewerkers beter beschikbaar voor de klanten, zelfs tijdens piekuren.

Detailhandel

10 uitdagingen voor de detailhandel

OPGELOST MET RFID



ONTVANG DE GRATIS GIDS VOOR DE DETAILHANDEL

De toekomst van de detailhandel

De toekomst van de detailhandel is hier en wij nemen het voortouw. Met baanbrekende ontwikkelingen op het gebied van RFID-technologie en data-analyse transformeren we het voorraadbeheer. Realtime tracering en nauwkeurige monitoring worden de norm, waardoor detailhandelaars uitgeputte voorraden kunnen voorkomen, voorraden kunnen optimaliseren en activiteiten kunnen stroomlijnen zoals nooit tevoren.

Ons leiderschap strekt zich uit tot het herdefiniëren van de klantervaring. Door de RFID-technologie verder te ontwikkelen, bevorderen we naadloze, gepersonaliseerde interacties, overbruggen we online en offline kanalen en creëren we een verenigd ecosysteem dat klaar is voor de toekomst. Naarmate RFID-labels en -lezers kleiner en kosteneffectiever worden, zal hun integratie in een groter aantal producten de traceerbaarheid verbeteren en nieuwe kansen creëren.

Duurzaamheid staat centraal in onze visie. Onze innovatieve oplossingen verminderen verspilling door te grote voorraden en afprijzingen, en helpen detailhandelaars om slimmer en duurzamer te werken. We passen ons niet alleen aan de toekomst van de detailhandel aan – we geven het vorm.